Prijavi se | Registruj se | Marketing | Kontakt |
Header

5 automobila koji će večno trajati

Datum: 02.10.2015 • Komentara: 1 • Pogledano: 644

Ocenite članak

 

Moderni automobili su vremenom postali pouzdani i mogu da pređu velike kilometraže bez kvarova. Međutim, neki stariji modeli se kotrljaju bez obzira na godine i kilometražu i nikako da završe na otpadu. Evo nekoliko automobila koji odbijaju da se povuku sa ulica (autor ovog teksta je posedovao neke od njih dugi niz godina).

Volvo


(modeli sa pogonom na zadnje točkove, godišta od praskozorja čovečanstva do 1996.)

Volvo 244GL iz 1982. godine sa 75, 000 kilometara. Nalazi se u jednoj garaži u centru Beograda.
Volvo 244GL iz 1982. godine sa 75, 000 kilometara. Nalazi se u jednoj garaži u centru Beograda.


Koja je tajna dugovečnosti Volvoa? Napravili su jedan auto i potom ga decenijama prodavali kao različite modele sa različitim oznakama. Očigledno je da nisu pratili trendove u dizajnu automobila, ali je kvalitet njihovih automobila bio vrhunski. Jedina stvar koja može da ubije stari Volvo jeste korozija. Ovaj problem je rešen već na modelima sa kraja 70-tih godina kada su počeli da ih prave od pocinkovanog lima. Međutim, rešenje ovog problema je odvelo kompaniju pod led - sa prosečnim vekom od 17 godina uz izvrstan kvalitet, nema zarade ni na prodaji automobila ni na prodaji delova. Volvo 244 je model automobila koji se verovatno najčešće pojavljivao u kadrovima američkih filmova iz 1980-tih i 90-tih godina.

VW Kombi i VW buba


(modeli od 1950. do 1992. godine - bokser i wasserboxer motori)

VW T2b kombi, centar Beograda
VW T2b kombi, centar Beograda


VW kombi, isto kao i njegova starija sestra - VW buba, je odavno postao kultno vozilo. Ljudi ih još uvek svakodnevno voze širom sveta, a nove generacije poklonika neprekidno stižu.

Kombinacija odanih ljubitelja i veliki stokovi rezervnih delova za sve generacije ovih vozila su garancija da ćemo ove automobile još dugi niz godina viđati na drumovima. Dok su neki od njih izbledeli i pojedeni korozijom, drugi privlače ozbiljne kolekcionare i ozbiljan novac. Tako na primer, VW kombi T1 sa 23 prozora iz 50-tih godina, popularna Samba, može da postigne cenu i preko 50,000 eura ako je u izvanrednom stanju, sa dokumentovanom istorijom, sa malom kilometražom i sa svim originalnim delovima. Segment gde će cene vrtoglavo da skaču su putničke varijante T3 kombija sa GL opremom - tzv. Caravelle GL koja je po opremi i stilu ekvivalent Samba modelu iz prve generacije i šačica modela izrađenih sa pogonom na sva 4 točka - Syncro modeli.

VW T3 Caravelle GL iz 1988. godine, Beograd
VW T3 Caravelle GL iz 1988. godine, Beograd


Studenti (ili njihovi roditelji) koji žele da ugrabe neki od ovih modela za malo novca, to još uvek mogu da urade ukoliko su dovoljno uporni u traženju. "Mnogo buba i kombija je još uvek prisutno. Ljudi ih zadrže, iako su prešli na neki drugi auto", kaže Miloš Dobrojević, kreator web sajta The Golden Bug posvećenog starim VW modelima, i dodaje - "Kada se pronađe takav auto, često je dovoljan samo nov akumulator da bi se pokrenuo motor, a priprema takvog auta za povratak u svakodnevni saobraćaj može da košta (relativno) skromnih 500 do 1,500 evra. Pri tome, ne treba zaboraviti da se ovde radi o vozilima starim 40 i više godina".

Saab 900


(modeli od 1979. do 1993. godine)

Saab 900S iz 1985. godine, Beograd
Saab 900S iz 1985. godine, Beograd


Saab 900 nije švedski rođak Volvoa 240, barem po pitanju pouzdanosti ili jednostavnog inžinjeringa. Ipak, i ovaj skandinavac ima svoj kult i poklonike širom planete zahvaljujući kojima se i dalje može često videti u saobraćaju. Muzeju automobila u blizini Milvokija (SAD) je poklonjen Saab 900 iz 1989. godine koji je prešao više od milion milja, odnosno 1,600,000 kilometara.

Ironija je da su ovi automobili nadživeli kompaniju koja ih je proizvodila. To su poslednji modeli koje je Saab izbacio na tržište pre nego što je kompaniju preuzeo američki GM, pa je se rešio 2010. godine prilikom restruktuiranja nakon bankrota. Saab kakvim ga poznajemo odavno više ne postoji, iako se čine napori u Švedskoj da se oživi ova marka.

Mercedes 200D/240D/300D/300TD


(modeli od 1975. godine do danas)

Mercedes 200D iz 1983. godine
Mercedes 200D iz 1983. godine


Ovde se prvenstveno misli na Mercedese W123 i W124. 80-tih godina naši građevinci su masovno radili u Iraku, Kuvajtu i Libiji, dok su drugi arbajtovali u Nemačkoj i Austriji. Ko je želeo da u rodnom selu pokaže da je zaradio i da mu pri tome komšije crknu od muke, kupio bi Mercedes 200D. Dizel motori i mehanika u tim Mercedesima su bili toliko jednostavni i bez elektronike, tako da ništa nije ni moglo da se pokvari. Isto kao i sa Volvoima, jedino što je ove automobile moglo da skloni sa druma je bila korozija. A jako lako su trulili.

Od kraja 80-tih godina pa sve do početka 2000-tih, bili su omiljeno vozilo beogradskih taksista, a onda su, pre deseteak godina, naprasno nestali sa ulica. Od prošle godine, sve češće ih opet možemo videti u saobraćaju, ali su to sada retki sačuvani primerci koji su deceniju ili dve proveli zaboravljeni u garažama.

Honda Akord


(modeli od 1976. godine do danas)

Honda Accord iz 2007. godine, Aranđelovac
Honda Accord iz 2007. godine, Aranđelovac


Pouzdana je i lako se prodaje kao polovnjak. Na zapadu, dobre su šanse da u svakoj ulici nađete parkirano po nekoliko komada. Čini se da su u Hondi prioritet motori i mehanički sklopovi.

Manja Honda Civic može da se pohvali sličnim kvalitetom kao Akord, ali današnja omladina oboža da ih modifikuje i zlostavlja. Otuda Akord na listi.
Tagovi

volvo, volkswagen stari modeli, vazdušno hlađeni motori, saab, mercedes 200d