Prijavi se | Registruj se | Marketing | Kontakt |
Header

BiH: LUKSUZ na lošim putevima

Datum: 31.03.2017 • Pošalji komentar • Pogledano: 111

Ocenite članak

 

Prošle godine je u BiH uvezeno 10.961 novih automobila, skoro duplo više nego u 2015. godini. Uprava za indirektno oporezivanje BiH je objavila podatak da je prošle godine ukupno uvezeno 67.834 automobila, zbirne vrednosti 750 miliona maraka (oko 384 miliona evra), dok je 2015. godine za 65.121 automobila izdvojeno oko 200 miliona maraka manje.

bmw sarajevo


Broj polovnih vozila promenio se neznatno, dok se broj novih gotovo udvostručio. Tako državom sa lošim ulicama i autoputevima u izgradnji krstare novi skupi automobili. Iako biste na prvim pogled pomislili da ekonomska situacija postaje bolja, stručnjaci objašnjavaju da se zapravo radi o ekonomskoj nelogičnosti i velikom jazu između bogatih i siromašnih.

- Građani BiH na štednji drže deset milijardi KM, što znači da nemaju gde da ulažu novac i započinju biznise. Zbog toga često kupuju nešto što je potrošna roba. Jer, zašto da novac stoji u banci i ne donosi ništa, kada možete kupiti novi automobil, koji je sada jeftiniji nego prošle godine – izjavio je ekonomista Zoran Pavlović.

Osim toga što je novi automobil, u koji ne treba ništa ulagati narednih pet godina, građanima isplativa investicija, Pavlović objašnjava da na kupovinu skupocenih automobila ima uticaj i "primitivna sredina".

- U našim primitivnim uslovima, sinonim uspešnosti u poslu je skup automobil. Kada neko dođe na sastanak u luksuznom vozilu, ostavlja utisak da je on dobar, uspešan i bogat partner sa kojim vredi ući u posao – dodao je Pavlović.

Za četiri vozila milion KM

Na spisku deset najskupljih novih vozila uvezenih prošle godine, najskuplji su Mercedes AMG GLE 63S (235.188 KM), Mercedes S500 4Matic (235.072 KM) i BMW 750 Li x drive limousine (216.842 KM).

Ne propustite



Građani BiH sa dubljim džepom najčešće biraju Mercedes, Audi ili novije modele VW Golf-a, a jedno vreme je najpopularniji bio francuski Reno. Ipak, koliko god da se povećava uvoz, a cena automobila pada, radi se o malom procentu bogatih ljudi koji su na lak način došli do novca pa ga olako i troše, objašnjava ekonomista Marko Đogo.

- Nije porasla ni prosečna plata, ni zaposlenost, nismo imali veće prilive, tako nema ni jedan ekonomski pokazatelj da nam je bolje i da smo kupili duplo više novih automobila. Radi se o bogatim ljudima koji su lako došli do novca, pa ga olako i troše, a zna se čim se bave najbogatiji ljudi u BiH - kaže Đogo, dodajući da prosečan građanin, sa prosečnom platom od oko 830 KM, teško može da kupi i najjeftiniji novi automobil.

Ekonomisti prognoziraju da se ova situacija teško može ponoviti opet, jer oni koji su imali nameru da kupe novi automobil kupili su ga, te narednih pet godina ne planiraju da ulažu u vozila. Dok ostali, koji nisu imali novca, verovatno neće naglo povećati prihode, jer je ekonomska slika države sve gora.

Sudeći po svemu, BiH će još dugo biti zemlja u kojoj pored onih koji traže hranu u kontejneru, jurcaju pojedinci u automobilima vrednim više od 200.000 KM.
Tagovi

bosna i hercegovina, uvoz automobila