Koridor 11: Užički lobi skreće trasu

Datum: 26.02.2017 • Pošalji komentar • Pogledano: 237

Ocenite članak

 

Koridor 11 napreduje, nakon skoro otvorene deonice Ljig-Preljina možda do novembra bude završena cela deonica od Obrenovca do Preljine. Planiran je početak radova na delu auto-puta od Preljine do Požege, da bi se napokon ceo auto-put spojio sa crnogorskim delom Smokovac-Mateševa koji se takođe gradi.

autoput pozega boljare


U Ministarstvu građevinarstva kažu da su do sada urađeni preliminarna studija izvodljivosti sa generalnim projektom. Datum početka radova se ne zna zato što nisu obezbeđena sredstva za izgradnju ovog putnog pravca.

"Jedan od argumenata zašto je odabrana ova trasa jesu očekivanja da auto-put ekonomski oživi ovaj nedovoljno razvijeni deo Srbije. Osnovni nedostatak ovog pravca je taj da nema alternativnih puteva, tako da bi saobraćaj mogao da se pusti tek po završetku cele trase od 107 kilometara. To znači da bi putarina mogla da se naplaćuje tek po okončanju izgradnje cele deonice.

Varijanta preko Peštera, jeftinija je za oko 500 miliona evra, i kraća za oko 40 kilometara u odnosu na varijantu preko Zlatibora"
, navode u resornom ministarstvu.

Republička reviziona komisija se još 2008. godine odlučila za varijantu "istok", kojom je predviđeno da budući auto-put od Požege do Boljara ide preko Ivanjice, podnožjem Golije i sredinom Peštera, pored Duge Poljane.

Pročitajte još:




Nasuprot tome, neformalni užički lobi i dalje čini sve da auto-put od Požege preusmeri varijantom "zapad", preko Gorobiljskog polja, dolinom Đetinje, pored Sevojna, Čajetine, sela Mačkat i Ljubiš, a da se potom spusti ka Kokinom Brodu i Novoj Varoši, Sjenici do Boljara.

U opštinama Sjenica i Tutin veruju da će se struka držati svojih jasnih pravila i da država neće baciti pola milijarde evra.

"Auto-put preko Golije i Peštera preporodiće najnerazvijeniji deo Srbije, odakle su seobe najizraženije. Iskoristićemo ogromne rezerve uglja i velike prirodne i turističke potencijale", ističe Hazbo Mujović, predsednik opštine Sjenica.

Osim što je jeftinija i kraća, "pešterska varijanta" ima zahteva manje tunela i mostova. Dodatni argumenti su da će otvoriti prirodne resurse Golije i Peštera i preporoditi najnerazvijeniji deo Srbije

Međutim, zagovornici "zlatiborske varijante" tvrde da bi preko njihove teritorije auto-put prošao kroz razvijenije privredne centre, Sevojno, Užice, Zlatibor i Novu Varoš, što bi obezbedilo intezivniji saobraćaj i napokon brzi povraćaj uloženih sredstava kroz naplatu putarine.
Tagovi

koridor 11, auto put, požega-boljare