Prijavi se | Registruj se | Marketing | Kontakt |
Header

Mercedes-Benz C111

Datum: 10.07.2015 • Pošalji komentar • Pogledano: 93

Ocenite članak

 

Koncept automobili imaju svoj rok trajanja od nekih godinu, možda godinu i po dana. To su automobili za jednokratnu upotrebu, i prave se pre svega u reklamne svrhe. Malo je ovakvih automobila koji su stvarno služili svrsi, a to je opitna platforma za nove tehnologije. Sjajna zvezda u toj šaci odabranih je legendarni Mercedes-Benz C111.

mercedes c111 napred


Prvi put je javnosti predstavljen u septembru 1969. godine. Namena mu je bila za testiranje aerodinamike, nove geometrije sistema vešanja i novog Vankel rotacionog motora. Tu su još bila vrata u stilu "galebovih krila", koja su Mercedes C111 svrstala rame uz rame sa legendarnim Mercedesom 300 SL.

U prvoj iteraciji, Vankelov motor sa tri rotora je isporučivao 280 konjskih snaga, što je bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/č za samo 5 sekundi. Godinu dana kasnije, ubačen je novi rotacioni motor sa 4 rotora, čudovište sa 350 konja koji je autu obezbedio maksimalnu brzinu od fantastičnih 298 km/č.

A onda su došle 70-te. Naftna kriza i prvi talas propisa o emisiji izduvnih gasova su bili pogubni za Vankel motore, a klasični motori su vraćeni u prvi plan zbog lakše kontrole potrošnje goriva i čistije emisije gasova. Mercedes je otkazao program rotacionih motora, a C111 je vraćen u garažu.

mercedes benz c111 pozadi


Ipak, dok jednom ne smrkne drugom ne svane. Tako su tokom 70-tih Mercedes i drugi proizvođači automobila eksperimentisali sa dizel motorima, koji su iako znatno slabiji od benzinskih motora iste zapremine, bili znatno štedljiviji. Mercedes je vratio C111, ovog puta sa serijom dizel motora.

Prilikom testiranja 1976. godine, dizel motor sa turbo punjačem i 180 konjskih snaga postavio je mnoge rekorde, neke u brzini, druge u dugovečnosti. Sledeće godine, testiran je modifikovan C111-III sa dizel motorom od 230 konja, koji je dokazao da su dizel motori adekvatna alternativa benzinskim motorima. Konačno, 1979. godine je C111-IV sa biturbo V8 motorom od 500 konja postavio brzinski rekord od 401 kilometra na čas.

I danas, Mercedes povremeno pokaže C111 na salonima automobila. Većina tehničkih rešenja primenjenih na ovom prototipu je u međuvremenu ušla u serijsku proizvodnju širom sveta. Retko koji koncept automobil je imao toliki uticaj na istoriju automobila od Mercedesa C111.
Tagovi

mercedes c111, koncept automobili