Prijavi se | Registruj se | Marketing | Kontakt |
Header

Motor bez bregaste

Datum: 15.01.2016 • Pošalji komentar • Pogledano: 145

Ocenite članak

 

Usisaj, kompresuj, zapali, izduvaj. Ovo su osnovne operacije u bilo kojem četvorotaktnom motoru, koje su patentirali Italijani Eugenio Barsanti i Felice Matteucci 1857. godina, a prvi praktično primenio Nemac Nikolaus Otto, takođe u 19. veku. Sve do skora, ubacivanje mešavine u cilindar i izbacivanje izduvnih gasova iz cilindra je omogućavalo bregasto vratilo koje svojom rotacijom kontroliše pomeranje usisnih i izduvnih ventila.

Doduše, bilo je nekih promena u proteklih 150 godina: Hondin VTEC sa varijabilnim profilom bregaste, dok BMW i Nissan imaju varijabilne sisteme podizača usisnih ventila.

Koenigsegg Freevalve Motor



A sada pokušajte da zamislite sistem ventila bez bregaste osovine, oslobođen veze sa radilicom i bez mehaničkih ograničenja. Upravo ste zamislili Koenigsegg Freevalve motor.

Umesto da bregasta osovina određuje položaj ventila, ovde svaki ventil ima sopstveni aktuator koji kontroliše njegovo ponašanje. Ova ideja nije nova, prisutna je poslednjih tridesetak godina, ali do sada niko nije uspeo da je pretvori u proizvod spreman za tržište.

Koenigsegg Freevalve Engine


Potencijali ovakve glave motora su nebrojeni. Motor bez bregaste, barem teorijski, može da radi sa bilo kojom kombinacijom cilindara, klasičnim četvorotaktnim ciklusom ili efikasnijim Atkinsonovim i Milerovim ciklusima. Atmosferski motor sa 1500 kubika može imati potrošnju goriva od 6 l/100km, i snagu od preko 250 KS kada mu to zatreba. Želite da sipate jeftin benzin sa 87 oktana (da li se neko toga još seća)? Možda hoćete malo da "razvučete" po autoputu pa sipate benzin sa 100 oktana? Nema problema, motor će se automatski prilagoditi tipu godiva.

Koenigsegg Motor bez bregaste osovine


Na ovakvom motoru postoje vazdušni kompresor i uljna pumpa namenjeni pokretanju aktuatora ventila. Međutim, snaga potrebna za njihovo pokretanje je daleko manja od gubitaka izazvanih trenjem prilikom rada klasičnog bregastog vratila sa lancem (ili kaišem) i ventila sa oprugama. Još jedan minus je buka koju izazivaju aktuatori prilikom rada, ali taj problem će verovatno biti rešen.

Motor bez bregastog vratila


Kao i svakoj novoj tehnologiji, i ovoj će trebati vremena da postane svakodnevna pojava. Ona svakako predstavlja osveženje koje je bilo preko potrebno motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, sve dok električni automobili u potpunosti ne preotmu automobilsku industriju,
Tagovi

motor bez bregastog vratila, bregasta osovina, kenigseg, koncept automobili