Prijavi se | Registruj se | Marketing | Kontakt |
Header

Najbrži serijski automobili u poslednjih 80 godina

Datum: 20.05.2015 • Pošalji komentar • Pogledano: 133

Ocenite članak

 

Još od početka vremena, ljudi traže način da idu brže. Automobili nisu izuzetak, a u poslednjih 80 godina, na ulicama su našle neke veoma, veoma brze mašine. Dajemo vam spisak najbržih automobila u svakoj deceniji.

1940-te: Jaguar XK120 – 200 km/č



Jaguar XK120


Jaguar je 1948. godine napravio automobil koji je bio lep i brz - čuveni Jaguar XK120. Izdužena karoserija i bez krova, dve stvari koje su od njega napravile instant klasik. Sa 200km/č 1949. godine uveo je auto industriju u zonu do tada neviđenih brzina.

1950-te: Aston Martin DB4 GT – 244 km/č



Aston Martin DB4 Daytona


Idemo dalje, 11 godina dalje. Britanska kompanija Aston Martin, inače stari Jaguarov arhi neprijatelj, izvlači "tešku artiljeriju", a sve u ime brzine. Aston Martin DB4 GT je ugledao svetlost dana 1959. godine. Motor sa 302 konjske snage omogućio mu je brzinu od 244 km/č, koju je doduše postigao tek 1961. godine.

1960-te: Ferrari 365 GTB/4 Daytona – 279 km/č



Ferrari GTB Daytona


…a onda su došli Italijani. 1963. godine Iso Grifo 327 je postigao 258 km/č, a 1967. godine Lamborghini Miura P400 je jurio 274 km/č. 1968. godine, Ferari je izbacio na tržište čuveni 365 GTB/4 Daytona, sa maksimalnom brzinom od 279 km/č.

1970-te: Lamborghini Countach LP 400 – 288 km/č



Lamborghini Countach LP400


Sedamdesetih godina XX veka, da li zbog naftne krize, proizvođači automobila su se okrenuli ekonomičnim modelima. Ipak, da ne bude sve dosadno, na tržištu su se pojavili De Tomaso Pantera i Lancia Stratos, ali jedini proizvođač koji je stvarno stisnuo zube i napravio sledeći veliki pomak bio je Lamborghini.

Lamborghini Countch LP 400 se na tržištu pojavio 1974. godine, a brzinu od 288 km/č je mogao da postigne osnovni model, pravo sa fabričke trake.

1980-te: Ferrari F40 – 325 km/č



Ferrari F40 Speed


80-te godine XX veka su bile raj za ljubitelje brzine. Porsche 959 je mogao da postigne 312 km/č, ali to ipak nije bilo dovoljno. Ferari je opet preuzeo stvar u svoje ruke i na tržište izbacio Ferari F40, prvi serijski automobil koji je probio granicu od 200 milja na čas, odnosno 323 km/č.

1990-te: McLaren F1 – 385 km/č



McLaren F1 2


1991. godine, Bugatti EB110 GT je postigao 335 km/č. Godinu dana kasnije, Jaguar XJ220 je išao 340 km/č. A tek onda je počela zabava. Iz senke je iskočio McLaren F1 i sa svojih 385 km/č dospeo pravo na prvo mesto liste najbržih serijskih automobila, gde se zadržao sledećih 10 godina.

2000-te: Bugatti Veyron Super Sport – 429 km/č



Bugatti Veyron WRC 2


2005. godine, Volkswagen je podigao iz "mrtvih" francusku marku Bugatti. Novi model, Bugatti Veyron je dostigao 405 km/č. Međutim, to nije bilo dovoljno. 10 godina kasnije, Bugatti Veyron Super Sport je oborio taj rekord i letvicu podigao na 429 km/č.

2010-te: Hennessey Venom GT* – 433 km/č



Hennessey Venom GT


Sada smo u 2015. godini i niko više nije siguran koji je zapravo najbrži serijski automobil na planeti. U Teksaškoj tjunerskoj firmi Hennessey tvrde da je to njihov model, Hennessey Venom GT super-kit-car sa 433 km/č, ali ljudi iz Ginisove knjige rekorda se ne slažu sa njima. Naime, još uvek nije proizvedeno 30 primeraka ovog modela, tako da se još uvek ne može smatrati serijskim modelom.
Tagovi

najbrži auto na svetu, jaguar, aston martin, ferrari daytona, lamborghini countach, ferrari f40, mclaren f1, bugatti veyron, hennessey venom gt