Prijavi se | Registruj se | Marketing | Kontakt |
Header

40 godina posle: Automobil koji je iznenadio svet

Pošalji komentar • Pogledano: 953

Ocenite članak

 

Polovinom 1970-tih Volvo je predstavio seriju 2 (modeli 242, 244 i 245), među obožavateljima poznatiju kao "cigla" (brick), sa kojom je pokušao da konkuriše tada luksuznim modelima kao što su Mercedes W116 ili BMW E3. Radikalno ćoškast i krajnje siguran, postao je legendarni švedski proizvod koji su Amerikanci proglasili etalonom za bezbednost u auto industriji.

Volvo 262C, švedski luksuz sa kraja 1970-tih godina
Volvo 262C, švedski luksuz sa kraja 1970-tih godina


1973. godine je prestala proizvodnja modela P1800ES, a dostojnog naslednika nije bilo. Šveđani su poželeli da ispune prazninu, i to ničim drugim nego rasnim kupeom kraljevskog komfora i bezvremenskog izgleda.

Pročitajte još:



Javnost je iščekivala da vidi šta je to Volvo pripremio za obeležavanje 50 godina svog postojanja, a mesec dana pre jubileja na scenu je prilično nenadano stigao model 262C. Dvostruko skuplji od serije 240, bio je to najluksuzniji model u istoriji Volvo-a, ali i prvi koje je dostojno mogao stati uz jedan Cadillac ili Mercedes.

Volvo 262C. Proizvodnja je trajala od 1978. do 1981. godine
Volvo 262C. Proizvodnja je trajala od 1978. do 1981. godine


Ovaj model je mnoge iznenadio, zato što je Volvo u svojoj ponudi već imao coupe verzije serije 2, modele 242 i 262. Prve skice je napravio Jan Wilsgaard, u to vreme glavni dizajner Volvoa. Uopšte se nisu potrudili da skice prvo pretoče u glineni model, već su jedan primerak modela 164 transportovali u Torino gde je Sergio Coggiola u svojoj radionici napravio željene prepravke: odrezao je krov, spustio ga za 6 cm, presvukao vinilom i vratio na automobil. Na C stub je dodata kraljevska kruna i eto - prototip je bio gotov. Automobil i dan danas postoji i nalazi se u muzeju Volvoa u Göteborgu.

Dvoja vrata, V6 motor sa 140 konjskih snaga i duplo skuplji od " običnog" Volvo 262
Dvoja vrata, V6 motor sa 140 konjskih snaga i duplo skuplji od " običnog" Volvo 262


Osnovnu ideju šveđana kako novi model treba da izgleda u delo je sproveo Bertone, dok je za pogon izabran legendarni V6 motor koji je Volvo razvio u saradnji sa kompanijama Renault i Peugeot. Napokon, automobil je predstavljen 1977. godine na salonu automobila u Ženevi.

Svojstveno svim Volvo 244 modelima, ogroman prtljažnik u koji staje baš sve što je gospođa spakovala za put
Svojstveno svim Volvo 244 modelima, ogroman prtljažnik u koji staje baš sve što je gospođa spakovala za put


Za svoje vreme, ovaj je automobil bio čista ekstravagancija. Švedski inžinjering sa trunčicom italijanskog šmeka i upakovan u američki komfor je bio zapravo već uspešno oprobani recept na modelu Amazon. U kabini su dominirale kožne fotelje i prvoklasni materijali, a pokretao vas je snažni V6 motor sa 140 KS. Kupci su mogli da izaberu dve boje - srebrnu i zlatnu, a nešto kasnije crnu i plavu. Standardna oprema su bili električni podizači stakala, električni retrovizori, grejana prednja sedišta, tempomat, klima i električna antena audio sistema. Ukoliko ste bili voljni da doplatite, mogli ste da dobijete alu felne, automatski menjač sa tri brzine i jači radio-kasetofon. Pre nego što počnete da se smejuljite, obratite pažnju da se sve ovo dešavalo pre tačno 40 godina.

volvo 262c luksuzni automobili


262C se prodavao iznad svih očekivanja. Do 1980. godine proizvedeno je ukupno 6.622 primeraka - dvostruko više od plana, čime je dokazano kako su ljubitelji Volvoa spremni debelo da plate luksuz. Dodajmo još da je u planu bio i kabriolet, ali je američki Solaire napravio tek pet automobila.

volvo 262 c


Volvo 262C je 1985. godine nasledio Volvo 780 koji je takođe dizajnirao i proizvodio Bertone. Pogledajte galeriju slika.

Tagovi

volvo, luksuzni automobili, oldtajmeri