Prijavi se | Registruj se | Marketing | Kontakt |
Header

Ocenite članak

 

Deonica Ljig - Preljina na autoputu Beograd-Južni Jadran je dugačka 40.36 kilometara. Izgradnja je počela 20. aprila 2012. godine, rok za završetak radova je bio tri i po godine, građane Srbije je koštala 308 miliona evra, a kredit je dao Azerbejdžan. Deonica je završena i puštena u saobraćaj u novembru 2016. godine, a sve je propraćeno velikim kritikama na račun kvaliteta izvedenih radova, pre svega u tunelima.

Pogledajte još



tunel sarani
Tunel Šarani na deonici Ljig-Preljina autoputa Beograd-Južni Jadran


Deonica Ljig - Preljina se deli na sledeće segmente:

  • Donji Banjani - Boljkovci (10.72 km)
  • Boljkovci - Takovo (12.57 km)
  • Takovo - Preljina (17.07 km)


Projektom je bilo predviđeno pet tunela na deonici koja se u Koridorima Srbije vodi pod nazivom Ljig - Preljina. Tunel Golubac u Donjim Banjanima nije izgrađen, već je radi uštede napravljen usek. Na Velikom Kiku (220 metara) je problem pravilo klizište, pa je izgrađen kao veštački tunel. U Boljkovcima je tunel Savinac (270 metara), pa potom kod Takova najduži tunel Šarani (885 metara), i napokon u blizini Preljine tunel Brđani (445 metara).

Tokom izgradnje ove deonice, urađeno je

  • 19.5 km lokalnih puteva
  • 78 mostovskih konstrukcija i nadvožnjaka
  • 46 potpornih zidova u dužini od 6.1 km


U blizini stambenih objekata postavljena je zvučna izolacija, ukupne dužine 7.3 km. Izmešteno je 40 vodotokova reka u dužini od 21.5 km.

Tagovi

koridor 11, ljig-preljina, auto put, tunel šarani, tunel brđani