Prijavi se | Registruj se | Marketing | Kontakt |
Header

Zašto tuneli nisu asfaltirani?

Ocenite članak

Trenutna ocena: 5.00

Ukoliko ste imali priliku da prođete deonicom autoputa Ljig-Preljina, verovatno ste se pitali zašto tuneli nisu asfaltirani?

Ispostavilo se da su tunel Šarani i tunel Brđani problematični. Kako se čini, postavljeni sloj asfalta je skinut, a beton koji je ostao kao podloga je neravan sa primetnim rupama koje su naknadno popunjavane.

Pogledajte još



tunel sarani
Tunel Šarani na deonici Ljig-Preljina autoputa Beograd-Južni Jadran


Zvanična verzija



Zvanična verzija kaže da je sve u redu, i da je to učinjeno zbog zakona koji nalaže da podloga u tunelima u Srbiji dužim od 500 metara bude betonska, zbog protivpožarne zaštite.

Nezvanična verzija



Urbana legenda kaže da su projektanti i/ili putari zabrljali i da tunelske cevi nisu dobro urađene. Tek kada su tuneli završeni, otkrilo se da u njima dva šlepera ne mogu da se mimoiđu, a skidanje sloja podloge je izvedeno kao "brzo rešenje".

Šta je istina?



Šta je istina, da li je bilo greške i ukoliko je bilo greške, koliko je to koštalo? Obični građani verovatno nikada neće saznati šta se ovde stvarno desilo.

Zaključak



Završna obrada kolovozne površine u ovim tunelima treba da bude u skladu sa cenom od 308 miliona evra koliko je izgradnja ove deonice koštala građane Srbije. Podsećamo da ovakvih problema nije bilo u neuporedivo dužim tunelima Sozina u Crnoj Gori (4.2 km), i Gotthard tunelu u Švajcarskoj (16.9 km) u kojima je kolovoz besprekoran.
Tagovi

koridor 11, tunel šarani, tunel brđani, ljig-preljina