Prijavi se | Registruj se | Marketing | Kontakt |
Header

Ocenite članak

 

Deonica Ub - Lajkovac autoputa na Koridoru 11 je dugačka 12.5 km. Deonica je završena Izgradnja deonice je koštala 73 miliona evra ili 5.84 m€/km. Radove je izvodio konzorcijum domaćih preduzeća a.d. "Putevi Užice" i GP "Planum" a.d. Radovi na deonici Ub - Lajkovac budućeg Koridora 11 započeti su 29. jula 2010. godine, i očekivalo se da ova deonica budućeg autoputa Beograd - južni Jadran bude završena za dve godine, ali je aneksom ugovora rok za izvođenje radova produžen do 30. novembra 2014.

Pogledajte još



Koridor 11 - Početak radova na deonici Ub-Lajkovac, jul 2010. godine
Koridor 11 - Početak radova na deonici Ub-Lajkovac, jul 2010. godine


Prvobitni projekat je predviđao da se Sava premosti u mestu Duboka kod Obrenovca, gde se nalazi veliko klizište, i što bi cenu gradnje verovatno višestruko povećalo. Isprojektovan je deo budućeg autoputa kroz Ubsku opštinu, eksproprisana zemlja, a vlasnici isplaćeni. A onda je, prema svedočenju tadašnjeg predsednika Ubske opštine Save Sarića, došlo do "preprojektovanja ideje" - nova trasa je zahtevala ne samo novi projekat, već i novu eksproprijaciju odnosno dodatni novac!

Lajkovčani su bili pošteđeni tih igrarija, pa su svoj deo posla radili nešto sporije, ali temeljno, tako da na području te opštine problema sa eksproprijacijom nije bilo jer je, uz ostalo, cena ara uzetog zemljišta bila na nivou one koju je plaćao RB Kolubara pri širenju površinskih kopova za vađenje lignita namenjenog Termoelektrani "Nikola Tesla" u Obrenovcu.

Najveći građevinski izazov na lajkovačkom području je bila petlja u Slovcu, gde se rešavao problem ukršatanja lokalnih puteva sa trasom autoputa Beograd - južni Jadran i prelaska autoputa preko pruge Beograd - Bar i njegovog nastavka ka Ljigu, Gornjem Milanovcu i Požegi.

Tagovi

koridor 11, auto put